فروشگاه آنلاین باتری

سولفاته شدن باتری خودرو و علت های آن

سولفاته شدن باتری خودرو و علت های آن

سولفاته شدن باطری ماشین یکی از شایع ترین مشکلات باتری خودرو به شمار می رود. سولفاته شدن واکنش شیمیایی گاز هیدروژن آزاد شده از  باتری با مواد زائد و آلاینده های خارجی مانند گرد و غبار و…. است که سبب تشکیل رسوبات در اطراف سر باتری می شود. به این جرم اضافی تولیدی و رسوبات به وجود آمده به اصطلاح سولفاته شدن گفته می شود.

همانطور که می دانید ورقه های سربی که داخل باتری قرار دارند، عامل تعیین کننده سلامت باتری هستند. زمانی که جريانی درون باتری توليد می شود كه اسيد سولفوريک موجود با این ورقه هایی که از جنس سرب هستند واكنش می دهد. زمانی که باتری در حال تخلیه شدن باشد، سولفات موجود بر روی این ورقه های سربی جمع شده و به همین دلیل باتری عملکرد موجودی خود را برای تولید کردن جریان برق از دست می دهد. با سپری شدن زمان این سولفات های تولید شده و انباشته شده به صورت دائمی به ورقه های باتری چسبیده و مانع می شوند که باتری توانایی ذخیره الکتریسیته را داشته باشد.

از مهم ترین علت های این پدیده می توان به موارد نام برده شده در زیر اشاره کرد

  • تولید گاز هیدروژن

 در اغلب موارد دلیل اصلی سولفاته شدن باتری ماشین تولید گاز هیدروژن از باتری است. گاز هیدروژن تولید شده توسط باتری واکنش های شیمیایی مخصوصی را انجام می دهد.

  • خروج گازهای متفاوت و مایعات

همواره سر باتری ها مهم ترین بخش از سیستم الکتریکی ماشین شما هستند. این بخش ها از فلزهای بسیار رسانایی مانند مس ساخته می شوند و باتری را به سیستم الکتریکی وصل می کند. گاهی اوقات خروج گاز یا مایعات خورنده در تماس با پایانه ها می تواند سبب خوردگی آن ها شود.

  • شارژ ناقص باتری ماشین

اگر باتری خودرو شما به طور کامل شارژ نشود اضافه کردن بیش از اندازه آب مقطر به آن می تواند دلیل نشت مخلوط اسید به قسمت های خارجی باتری شود. این اتفاق نیز می تواند دلیلی برای خوردگی باشد.

  • شارژ بیش از حد باتری

 شارژ بیش از حد باتری می تواند باعث افزایش دما و گرم شدن آن شود. این گرمای اضافی باعث انبساط مایع داخل باتری می شود و به مایعات خورنده این اجازه را می دهد که از سوراخ های تهویه وارد کابل ها و اتصالات باتری شوند.

  • وجود مخلوط آب و بخار آب

وجود آب و بخار آب و ترکیب آن ها با یکدیگر نیز از دیگر دلایل سولفاته شدن سر باتری ماشین است. بنابراین باید دقت کافی داشته باشید که پس از هر بار شست و شوی باتری ماشین، محل اتصال باتری به کابل های مثبت و منفی کاملا خشک باشد. همچنین برای جلوگیری از این اتفاق در باتری می توانید از درپوش های پلاستیکی که مناسب سر باتری هستند هم استفاده کنید و امکان سولفاته کردن آن را به کم ترین مقدار برسانید.

و در آخر…

باید بدانید که تعویض به موقع باتری خودرو و نگهداری صحیح از آن می تواند به سلامت کلی خودرو شما کمک بسیاری کند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *