فروشگاه آنلاین باتری

تفاوت باتری های خودرو نسبت به یک دیگر

تفاوت باتری های خودرو نسبت به یکدیگر

امروزه باتری ها یکی از مهم ترین وسایل زندگی ما انسان ها هستند. باتری ها در همه کالاها مانند گوشی های موبایل، ساعت ها و… استفاده می شوند. باتری هر وسیله دارای مشخصات منحصر به فرد خود مثل آمپر، ولت، عمر مفید و…است. بنابراین تعیین کردن میزان جریان، نحوه استفاده، کاربرد و عملکرد بهتر باتری و طراحی مکان قرارگیری و نحوه قرارگیری آن می تواند به این قطعه مهم در وسیله های نقلیه اشکال متفاوتی دهد .

انواع قالب های باتری خودرو

هر باتری با اندازه های مختلف در قالب های متفاوتی قرار دارد و با آن شناخته می شود . باتری هایی که دارای پایه های کوتاه هستند با آمپرهای مختلف از 50 تا 62 آمپر در قالب L2  و بالاتر مثلاL3  و L5 قرار می گیرند یا باتری هایی که پایه های بلند دارند در قالب های D26 و D31 قرار دارند.

باتری های 50 آمپری

بهتر است اطلاع داشته باشید که باتری های 50 آمپری در دو قالب تولید می شوند. سایز کوچک آن L1وسایز بزرگ تر آن L2است که روی ماشین هایی که باتری های کوچک یا بزرگ در محل جایگیری باتری آن ها قرار می گیرد می توانند نصب شوند. به طور مثال در باتری پژو 206، هر دو را می توان نصب کرد و یا تویوتا سی اچ آر یا پریوس که از نوع هیبریدی هستند باتری 50 آمپر سایز L1 برایشان استاندارد است.

فرق باتری پایه بلند و پایه کوتاه

1. ارتفاع در باطری پایه بلند بیشتر از باتری پایه کوتاه است که سبب می مشود حجم الکترولیت بی و ارتفاع صفحات باطری نیز بیش تر شود.

2. در باتری های پایه بلند قطب های باتری بالاتر از سطح باتری قرار گرفته اما در باتری های پایه کوتاه هم سطح با روی باتری می باشد.

3)قیمت باتری های پایه بلند مقداری گران تر است.

باتری قطب مخالف یا راست  و باتری قطب موافق یا چپ یا معکوس

کارخانه های خودروسازی در بعضی از خودروهای تولیدی به دلیل طراحی خاص سیستم موتور و اتاق خودرو یا سیم کشی خودرو به باتری هایی نیاز دارند که برای آسان بسته شدن، تناسب و تنظیم با سیم کشی ماشین چیدمان قطب های مثبت و منفی آن ها برعکس باتری های دیگراست. بنابراین تفاوت این باتری ها در چیدمان منفی و مثبتشان می باشد.

نحوه تشخیص قطب مثبت و منفی باتری

کافی است کمی دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که ترمینال یا قطب مثبت کمی ضخیم تر از ترمینال منفی است. همچنین ممکن است در قسمت کنار یا جلوی باتری قطب مثبت با علامت (+)  قطلب منفی با علامت ( – ) نمایش داده شده باشد.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *