فروشگاه آنلاین باتری

تفاوت بین باتری های برقی و هیبریدی

تفاوت بین باتری های برقی و هیبریدی

باتری در ماشین وظیفه تامین کردن برق خودرو برای استارت خودرو، روشن کردن چراغ ها و دستگاه پخش خودرو و … را دارد. برخلاف تصور افراد، خودرو های هیبریدی و الکتریکی به علت تفاوت عمده درهدف طراحی آن ها بسیار متفاوت هستند. هدف از طراحی باتری های خودرو های الکتریکی ذخیره کردن انرژی برای مسافت های طولانی تر است درحالی که در خودرو های هیبریدی با وجود موتور احتراق داخلی به چنین باتری بزرگی نیازی نیست.

خودروهای الکتریکی از یک یا چند پیشرانه الکتریکی نیرو می گیرند، این پیشرانه از طریق باتری های قابل شارژ کار می کند که این باتری ها از نوع لیتیوم-یونی هستند و به علت سنگینی معمولا در قسمت زیرین ماشین نصب می شوند.

طراحی باتری خودروهای هیبریدی

خودرو های هیبریدی به گونه ای طراحی شده اند که دارای یک سیستم ترکیبی هستند به طوری که در کنار یک موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی و یک باتری جای گرفته است. این خودرو ها معمولا دو گانه سوز هستند به همین خاطر به خودرو های سبز نیز معروف هستند. هنگام معرفی این خودرو ها مشتریان همواره نگران متحمل شدن هزینه های بالایی به علت جایگزینی باتری های هیبریدی به جای باتری های معمولی بودند، اما مشخص شد که اینگونه نیست و حتی به علت احتراق داخلی در باتری های هیبریدی باتری ها از عمر مفید و بالاتری بهره مند هستند.

تفاوت های میان دو باتری الکتریکی و هیبریدی

باتری های ماشین های الکتریکی منبع انرژی به شمار می آیند همچنین نقش پمپ سوخت رسانی را هم ایفا می کند. اما در ماشین های هیبریدی با وجود شباهت در توان مورد نیاز، با این حال باتری آن ها توانایی ذخیره ی شارژ کم تری را دارد؛ در نتیجه از تفاوت های این دو باتری می توان به این موضوع اشاره کرد که باتری خودرو های هیبریدی می توانند درهر لحظه توان قابل توجهی را ازاد کنند اما این سلول ها در باتری های خودرو های الکتریکی به گونه ای بهینه سازی شده اند که انرژِی را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

خودرو های هیبریدی با توجه به ساختاری ترکیبی ای که دارند می توانند نیروی لازم برای حرکت اتومبیل را تامین کنند، اما در خودرو های الکتریکی برای حرکت ماشین نیاز به یک موتور برقی است که این موضوع از اصلی ترین تفاوت های این دو ماشین است.

از دیگر تفاوت های این دو ماشین نحوه ی شارژ شدن باتری ان ها است. باتری ماشین های برقی در خانه یا ایستگاه های مخصوص قابل شارژ کردن هستند همچنین توان باتری ماشین های برقی از عوامل تعیین کننده ی قدرت ماشین هستند، اما در ماشین های هیبریدی توان ماشین بستگی به ارتباطی که میان موتور الکتریکی و بنزینی برقرار می شود دارد.

خودرو های هیبریدی با داشتن سوخت ترکیبی سبب کاهش الودگی و مصرف سوخت می شود، اما خودرو های برقی تنها به یک سوخت مجهز هستند وتقریبا هیچ الودگی زیست محیطی و گلخانه ای را به وجود نمی اورند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *