فروشگاه آنلاین باتری

علت های کاهش عمر باتری ماشین

علت های کاهش عمر باتری ماشین

 باتری موجود در خودرو یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در آن است و تضمین کننده ی سلامت خودرو خواهد بود. لازم به ذکر است که روشن شدن خودرو و عملکرد درست اغلب بخش های الکتریکی خودرو نیز به باتری و سلامت آن وابسته است.

شرایط و دلایل متفاوتی می توانند در کاهش عمر باتری خودرو تاثیرگذار باشند. به طور مثال می توانیم به بروز مشکلات فنی در برخی از قطعات خودرو اشاره کنیم. دینام و استارت قطعاتی هستند که وجود ایراد در آن ها می تواند سبب اختلال در کارکرد باتری خودرو شود. به وجود آمدن مشکل در دینام سبب کاهش شارژ باتری و در استارت نیز موجب کاهش عمر باتری خودرو می گردد.

علی رغم وجود مشکلات فنی خودرو که سبب بروز مشکل و اختلال در باتری می شوند و عمر آن را کاهش می دهند، برخی از سهل انگاری ها نیز می تواند عمر باتری خودرو را کاهش دهد؛ به عنوان مثال اگر زمانی که موتور خودرو خاموش است رادیو، ضبط یا چراغ های خودرو مخصوصا چراغ های جلویی و مه شکن را روشن نمایید، این کار فشار دوچندانی را بر باتری خودرو وارد می کند و عمر آن را کاهش می دهد.همچنین روشن گذاشتن کولر خودرو به طور مداوم در دورهای پایین دینام نیز از دلایل کاهش عمر باتری است.

از مهم ترین عواملی که بر کاهش طول عمر باتری خودرو تاثیر می گذارد قرار گرفتن خودرو در آب و هوای به شدت گرم یا سرد است.

قرار گرفتن خودرو در شرایط گرمای شدید

با افزايش درجه حرارت محيطی که خودرو در آن قرار دارد كاركرد باتری و عمر باتری كاهش مي يابد.

 قرار گرفتن خودرو در شرایط سرمای شدید

هواي سرد تاثيری كندكننده بر عملكرد الكتروشيميايي باتری خودرو داشته و توان عملی آن را كاهش میدهد، همچنین هواي سرد موجب سفت شدن روغن موتور شده و حركت اوليه موتور که توسط استارت انجام می شود، به شدت جریان بیشتری نیازمند است.

کثیفی، گریس و خوردگی باتری از عوامل دیگری است که سبب کاهش عمر باتری خودروی شما می شود.تجمع کثیفی ها و چربی عاملی از بین رفتن قدرت باتری است، در حالی که خوردگی جریان را کاهش می دهد و منجر به بروز مشکلات و خرابی باتری می شود.

از دیگر عوامل، عادات شخصی راننده است که می توانیم به روشن و خاموش کردن چرخه موتور به طور مکرر که باعث تخلیه باتری می شود، تمایل به استفاده از سیستم هایی مانند رادیوها، استریوها و سایر دستگاه ها نیز باعث کار بیشتری از باتری می شود.

نکاتی برای مقابله با کاهش عمر باتری

 اگر قصد دارید عمر باتری ماشین را طولانی کنید یعنی از باتری مدت زمان بیشتری استفاده کنید، از مکانیک بخواهید سیستم های الکتریکی خودرو شما را بررسی کند و همیشه مراقب علامت های هشدار باشید. اگر باتری شما قدیمی است، در شرایط مناسب آن را تعویض کنیدتا سبب خراب شدن ماشین شما در جاده نشود و شما را با دیگر مشکلات رو به رو نکند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *