فروشگاه آنلاین باتری

ده راه کار برای تقویت سیستم الکتریکی خودرو

ده راه کار برای تقویت سیستم الکتریکی خودرو

خودروهای خریداری شده در ابتدا هیچ گونه مشکل خاصی ندارند ولی کاملا طبیعی است که خودرو ها، پس از طی کردن مسافت های طولانی و گذشت مدت زیاد از تولید آن ها توان اولیه خود را از دست می دهند و ممکن است آسیب ها و مشکلات زیادی را به وجود آورند. همچنین اگر فصل تابستان باشد با روشن کردن کولر، یا با نصب کردن سیستم های صوتی مانند رادیو و ضبط، ایراد و مشکلاتی مانند عطسه کردن موتور، کم شدن نور چراغ ها با گذشت زمان نواساناتی را در فن خودرو خود، مشاهده خواهید کرد. اگر هم خودروی شما هیچ گونه مشکلی ندارد و همه قطعات آن به درستی کار می کند، اما شما علاقه مند هستید که قدرت خودرو خود را بیش تر کنید و  بدون خرج کردن هزینه زیاد، این احساس را داشته باشید که در یک ماشین مدل بالاتری هستید و سرعت بیش تری داشته باشید و در سربالایی ها به راحتی سبقت بگیرید؛ ما قصد داریم در این مقاله شما را با راه های ارزان تقویت قدرت خودرو آشنا کنیم.

روش اول: مکش هوای خنک توسط موتور

اغلب اولین و آسان ترین روشی که برای افزایش قدرت موتور و باتری پیشنهاد می شود، تعویض فیلتر هوای موتور و رساندن هوای خنک به موتور خودرو است. همین کار آسان و ارزان به طرز شگفت انگیزی توان موتور خودرو را تا چندین برابر بالا می برد.

روش دوم: تقویت سیستم تخلیه و اگزوز خروجی خودرو

همانطور که اطلاع دارید وظیفه اصلی اگزوز خارج کردن مواد و گاز های زائد به بیرون خودرو است و هر چقدر سریع تر این گاز ها از ماشین خارج شوند فضای گسترده تری برای احتراق بنزین به وجود می آورد.

روش سوم: استفاده از کاتالیست های است که جریان بالایی دارند.

کاتالیست های قرار گرفته در خودرو برای تصفیه هوای موتور یکی از عوامل مهم در کاهش یافتن شتاب و قدرت ماشین شما است. اما اگر به غیر از مسابقات قصد دارید که از خودروی خود را در شرایط معمولی و درون شهر استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به جای حذف کردن آن ها از یک کاتالیست نو و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به خارج ماشین منتقل کند.

روش چهارم: تنظیم تایر های خودرو

بالانس کردن تایر های خودرو و از بین بردن زاویه Toe-in که کارخانه برای تمامی خودروها درنظر گرفته است سبب افزایش قدرت باتری می شود. زیرا چرخ های جلو نسبت به یکدیگر با زاویه قرار دارند. اگر شما آن ها را به صورت دقیق موازی کنید و جهت چرخش آن‌ ها را در مسیر مستقیم قرار دهید این تغییر را مشاهده خواهیید کرد.

روش پنجم: ریمپ کردن ECU

با انجام این روش و ریمپ کردن برنامه ECU خودروی خودتان گشتاور، زمان‌بندی سوپاپ‌ ها، مخلوط سوخت و هوا و تمامی ورودی‌ های اسب بخار ماشین دچار تغییرات خواهد شد. از مزیت های ریمپ کردن به غیر از افزایش توان خودروتان می ‌توانیم به غیر قابل مشاهده  بودن از لحاظ ظاهری برای از بین نرفتن گارانتی اشاره کنیم.

روش ششم: تقویت کردن سیستم جرقه ماشین

وظیفه این قطعه در خودرو سوزاندن بنزین موجود در خودرو است و تقویت کردن این سیستم به طرز قابل توجه ای قدرت خودروی شما را بالا می برد. تقویت کردن این جرقه حتما سبب افزایش راندمان موتور می شود. زیرا افزایش یافتن و بهبود جرقه یعنی سوختن بهتر و سریع تر مخلوط بنزین و هوا و همچینن افزایش قدرت و راندمان موتور است.

روش هفتم: استفاده از خازن های تثبیت کننده سیستم برق خودرو

این نوع از تقویت کننده برق خودرو از یک سو سبب افزایش شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت آن می شود و از سوی دیگر یک قطعه بسیار مناسب برای کسانی است که به روی خودرو سیستم و یا نورهای زنون بسته اند و از موتور برق بسیاری را می کشند.

روش هشتم: استفاده از کابل های تقویت کننده اتصال بدنه

خودرو هایی که دارای مصرف برق زیادی هستند وبه طور پیوسته و مدام از کولر یا چراغ های پر مصرف استفاده می کنند، با تقویت کردن اتصال بدنه، می توانند قدرت خودرو خود را بالا ببرند.

روش نهم: کاهش دادن وزن خودرو

هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیش تر و سنگین تر باشد، سبب می شود توان بیش تری را برای حرکت دادن آن احتیاج داشته باشید. شما می توانید با عوض کردن رینگ های آهنی خود رو تبدیل کردن آن ها به آلومینیوم سبک، تعویض کردن سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوارخ دار، حذف ابزار و لوازم اضافی و غیر ضروری از صندوق عقب، تعویض جنس شیشه های اتومبیل و… وزن اتومبیل خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

روش دهم: به کار بردن توربو شارژ

استفاده از این سیستم سبب تقویت موتور خودرو شما می شود البته اضافه کردن این قطعه و سیستم به خودرو شما، به دانش بسیار تخصصی نیاز دارد. اگر خودروی شما می تواند از سیستم توربوشارژ یا سوپرشارژ پشتیبانی کند، متوجه خواهید شد که چه گشتاور و قدرت شگفت انگیزی را به موتور اتومبیل شما القا می کند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *