فروشگاه آنلاین باتری

باتری خودرو و ساختار آن

باتری خودرو و ساختار آن

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود. در این مقاله قصد داریم  به بررسی ساختار خودرو و کاربرد هر یک اجزای آن بپردازیم.

اگر شما نیز علاقه مند به دانستن نحوه کارکرد قطعات خودرو از جمله باتری آن هستید، با ما همراه باشید.

ساختار باتری خودرو

باتری هر اتومبیل به صورت کلی از چند قطعه اساسی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی هریک پرداخته ایم:

  • پوسته: همان طور که از نام این قطعه پیداست، وظیفه ای جز محافظت از باتری ندارد. جنس پوسته های باتری عموما از پلی کربنات بوده که ساختاری مقاوم و محکم دارد. پلی کربنات به پوسته باتری خودرو این امکان را می دهد که در برابر ضربات وارد شده مقاوم باشد.
  • درب باتری: هر باتری از 6 درب تشکیل شده است که دقیقا بر روی منافذ دریافت الکترولیت قراره گرفته اند. هر یک از این درب ها دارای روزنه ای برای خروج گازهای باتری هستند.
  • نشانگر: مسئولیت این قطعه استوانه ای، نشان دادن شرایط شارژ، نیمه شارژ یا دشارژ بودن باتری است. این قطعه در داخل الکترولیت قرار می گیرد اما افراد به راحتی و بدون باز کردن باتری می توانند آن را رویت کنند. نشانگرها شامل یک گوی سبز رنگ نسبت چگالی اسید 1275 درجه هستند که با ریختن لکترولیت با درجه 1275 به سمت بالای نشانگر می آید. در این صورت می توانید از سالم بودن باتری خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.
  • قطب مثبت: این قطب با جنس سربی خود به صفحه مثبت باتری متصل می باشد. شایان ذکر است که شما به راحتی این قطب را می توانید مشاهده نمایید.
  • قطب منفی: برخلاف قطب مثبت، این قطب به صفحه منفی باتری متصل است.
  • الکترولیت: این محلول که شامل مقادیر یک به سه اسید سولفوریک و آب مقطر است از بخش های اصلی باتری خودرو با حساب می آید.

نکته مهم در حین استفاده از الکترولیت: برای ریختن آن داخل باتری، تا خنک شدن باتری صبر کنید.

  • درپوش: درپوش ها عموما جزوی از پوسته به حساب می آیند و جنسی مشابه با آن دارند.
  • صفحات مثبت: صفحاتی از جنس آلیاژ سرب که به رنگ قهوه ای هستند.
  • صفحات منفی: این صفحات نیز همچون صفحات مثبت عموما از جنس آلیاژ سب هستند که به شکل شبکه ای تولید می شوند. نقطه متمایز کننده این صفحات نسبت به صفحات مثبت رنگ خاکستری- طوسی آن است. شایان ذکر است که تعداد صفحات منفی به دلیل شراط قرار گیری آن ها یک عدد از صفحات مثبت کمتر می باشد.

آشنایی با یک دو سه باتری

سایت معتبر یک دو سه باتری یکی از مجموعه های وابسته به گروه باتری نیرومند می باشد. یک دو سه باتری به مدت بیش از 40 سال است که به عرضه انواع باتری های اورجینال ماشین و مورد نیاز مصرف کنندگان، اعتبار بی نظیری را در این زمینه کسب نماید. اگر قصد خرید انواع باتری خودرو را دارید، می توانید با مراجعه به سایت یک دو سه باتری و تماس با مشاوران، بهترین باتری را تهیه نمایید.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *