فروشگاه آنلاین باتری

جوش آمدن باتری

علت جوش آمدن باتری خودرو

جوش آمدن باتری خودرو با شنیدن صداهایی از داخل کاپوت ماشین آغاز می شود و در بعضی اوقات مشاهده می شود که بخارهایی از باتری بیرون می آیند، همچنین با این اتفاق ها بوی ناخوشایندی شبیه بوی تخم مرغ گندیده نیز در داخل ماشین یا اطراف کاپوت به مشام می رسد. در اکثر این موارد ترکیبی از گرما و شارژ بیش از حد باتری خودرو دلیل این اتفاق است و این حادثه بیشتر در فصول گرم به چشم می خورد.

برخی از دلایل جوش آمدن

1)شارژ بیش از حد باتری ماشین 

شارژ بیش از حد یا اورشارژ کردن باتری خودرو توسط شارژر خود خودرو یا همان دینام آلترناتور و یا شارژرهای مرسومی که به وسیله آن باتری را شارژ می کنند، یکی از دلایلی است که باعث متصاعد شدن گازهایی می شود. این گازها به دلیل واکنش های شیمیایی که داخل باتری رخ می دهد به وجود می آیند و باعث می شود ولتاژ باتری افزایش پیدا کند و این مشکل را به وجود آورد .

2) دستگاه های شارژ

یکی دیگر از دلایل مهمی که عدم توجه به آن می تواند دلیلی برای جوش آوردن باطری اتومبیل شما باشد شارژر ماشین است. در حالت کلی باید از شارژرهایی برای شارژ باتری استفاده کنید که بتوانند به صورت درست و دقیق مقدار ولتاژ و آمپراژ را تنظیم کنند. به دلیل این که در برخی از شارژر ها دستگاه شارژر بدون توجه به رسیدن مقدار مجازشارژ همچنان به شارژ کردن ادامه می دهد و سبب بروز خسارات وآسیب به باتری می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات بهتر است از دستگاه ها و شارژرهایی استفاده کنید که می توانند بصورت صحیح و با دقت بالا مقدار شارژ را تحت کنترل قرار دهند. همچنین بهتر است از دستگاه هایی استفاده شود که دارای میکرو پروسسر هستند زیرا با وجود این قطعه دیگر نیاز نیست نگران شارژ شدن بیش از حد باطری خودرو باشید.

3)اتمام عمر مفید باتری خودرو

با گذشت زمان و به دلیل استفاده از باتری گرمای دورن موتور آب باطری را از بین می برد. همین امر باعث پایین آمدن سطح الکترولیت می شود و این اتفاق بیشتر اوقات در تابستان و دمای بسیار گرم رخ می دهد. همچنین زمانی که از باتری هایی استفاده شود که مستعد فشار زیاد هستند این اتفاق رخ می دهد و بعد از آن با جوش آمدن باتری مواجه می شویم.

اقدامات لازم بعد از جوش آمدن باتری

 در ابتدا ماشین را خاموش کنید و مدتی برای خنک شدن موتور صبر کنید.

با رعایت در کاپوت را باز کنید سپس با استفاده از آچار کابل منفی را جدا کنید.

درپوش ها را چک کنید و زمانی که مشاهده کردید آب باتری تمام شده است نسبت به باز کردن سر باتری مثبت اقدام کنید.با توجه به نشتی ها باتری را جدا و باز کنید.

بعد از جدا کردن کامل آن، باتری را به نمایندگی یا تعمیرگاه ببرید تا در صورت نیاز یا تعمیر شود یا تعویض.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *