فروشگاه آنلاین باتری

باتری ماشین خاور

پاسخ به سوالات متداول درباره باتری ماشین خاور

خاور یکی از خودروهایی است که برای حمل بار استفاده می‌ شود. همچنین این ماشین یکی از انواع ماشین باربری نیز محسوب می شود. به طور کلیخاور به دسته ‌ای از کامیون ها یا کامیونت‌ های باربری گفته می‌ شود که شرکت های مختلفی اعم از بنز، هیوندا و … مشغول به تولید آن هستند. معروف ترین خاور در کشورمان خاور بنز یا بنز خاور است که توسط شرکت بنز طراحی و تولید شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی بیش تر این خودرو و باتری آن بپردازیم.

باتری مناسب برای انواع ماشین خاور

بهترین و مناسب ترین بازه آمپر برای خاور 74  الی 90 آمپر است که نسبت به برندهای مختلف باتری متغیر است. از آن جایی که عموم رانندگان ماشین های سنگین به نوع باتری مورد نیاز ماشین خود آگاهی کامل دارند؛ خودشان با توجه به تجربیات کسب شده می توانند بهترین باتری را انتخاب کنند.

ولتاژ باتری های مناسب ماشین خاور

خودروهای خاوری که امروزه در کارخانه ها تولید می شوند، اکثرا به باتری ماشینی با برق 24 ولت احتیاج دارند که بسته به نوع ماشین خاور و جدید یا قدیم بودن آن، باتری ماشین و ولتاژ آن تفاوت چشمگیری خواهد داشت. در حقیقت سیستم برق در خودروهای خاور ساخت قدیم با ساخت جدید کاملا متفاوت است. در ماشین های خاور امروزی، همه قطعات به کار رفته و اقلام و سیستم های الکتریکی با برق 24 ولت کار می کنند. در حالی که تنها استارت ماشین خاورهای قدیمی نیازمند برق 24 ولت بوده است. خودروهای خاور در زمان گذشته به این شکل بودند که هنگام استارت زدن به قدرت نیاز داشتند. به همین دلیل یک رله ی تبدیل، دو باتری را به شکل سری به یکدیگر متصل می کرد و با این کار ولتاژ 24 ولت مرد نیاز استارت زدن نیز فراهم می شد و خودرو هم یک باتری 24 داشت.

نکته قابل توجه راجع به باتری ماشین خاور

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، چنان چه برای تامین ولتاژ مورد نظر باتری خودرو به صورت سری به یکدیگر وصل شده باشند، تمامی خانه های باتری موجود به صورت سری متصل شده اند. که این سبب می شود ولتاژ باتری خودرو تا مقدار مورد نظر بالا رود و این در حالی است که آمپر باتری خودرو بالا نمی رود. دلیل این مسئله این است که زمانی که تعدادی باتری خودرو به شکل سری به یکدیگر وصل می شود، تعداد صفحه های باتری تغییر نمی کند. بلکه فقط خانه های باتری به صورت سری وصل شده اند. ولی در صورتی که چند عدد باتری به شکل موازی به یکدیگر متصل شوند؛ در این حالت مقدار آمپر تغییر  کرده و این در حالی است که هیچ گونه تغییری در ولتاژ باتری مشاهده نمی شود. علت این است که در حالت موازی، تمامی قطب های مثبت باتری به یکدیگر و تمامی قطب های منفی باتری خودرو نیز به یکدیگر وصل شده اند و این مهم ترین دلیلی است تا آمپر تغییر کند.

خریدن بهترین باتری برای خودرو خاور خود که سبب خراب شدن ماشین نشود، امروزه بسیار دردسرساز و یکی از مهم ترین دغدغه های دارندگان این خودرو سنگین است. به همین دلیل اطمینان حاصل کردن از سالم بودن باتری خریداری شده و نصب اصولی آن عملی حیاتی است. هنگام خرید باتری حتما به تاریخ تولید جدید، ضمانت‌ نامۀ معتبر و فروشگاهی که خدمات پس از فروش باتری را تضمین می کند توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و هرگز پشیمان نشوید.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *