فروشگاه آنلاین باتری

دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین

دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین

قسمتی از خودرو شما که  پشت آمپر و کنسول خودرو قرار دارد، دارای علامت های مختلفی است که ممکن است در مواقع اضطراری هر کدام روشن شوند و ناقل هشدار مهمی باشند. بنابراین حتما باید جدی گرفته شوند. یکی از آن علامت ها روشن شدن چراغ باتری خودرو است که فاکتور های مختلفی در روشن شدن آن تاثیر گذار هستند که در ادامه تمامی آن ها را بررسی می کنیم.

زمانی که چراغ باتری روشن می شود به این معنی است که اتفاقاتی درون ماشین رخ داده است که تمامی آن ها مربوط به باتری خودرو است و در سیستم برق یا باتری خودرو مشکلاتی به وجود آمده است. بعضی از این مشکلات را خود راننده می تواند حل کند و از بروز آسیب های جدی جلوگیری کند. ولی برای مشکلات تخصصی لازم است حتما به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید.

دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین

  • سولفاته شدن یا شل شدن سرباتری خودرو

یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل روشن شدن چراغ باتری خودرو، سولفاته شدن سر باتری ها یا همان بست ها است که مانع از عبور جریان الکتریکی به طور مناسب می شود. زمانی که متوجه روشن شدن این چراغ شدید اولین و بهترین کاری که می توانید انجام دهید بررسی کردن سر باتری ها است.

  • قطع شدن بست سیم دینام  متصل به باتری

بعد از استارت زدن و روشن شدن موتور ماشین، دینام ماشین نیز شروع به حرکت کردن می کند و انرژی مکانیکی مورد نیاز را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. سپس این انرژی الکتریکی را به باتری هدایت می کند و سبب شارژ باتری می شود. هر گونه مشکلی که  در این فرآیند به وجود بیاید باعث روشن شدن چراغ خودرو می شود.

  • مشکل در دینام یا تسمه دینام خودرو

انرژی مکانیکی تولیدی در خودرو به وسیله تسمه دینام از موتور به دینام می رسد؛ به همین علت با قطع کردن و یا آسیب دیدن تسمه دینام این انتقال با مشکل رو به رو می شود و در نتیجه در انقال انرژی به باتری نیزخلل ایجاد شده و سبب روشن شدن چراغ باتری می شود.

  • کاهش یافتن ولتاژ خروجی دینام

هر دینام به طور کلی بین 13.8 تا 14.5 ولت برق تولید می کند و این انرژی را به باتری می رساند. همچنین ولتاژ خروجی هر باتری نیز بین 13.8 تا 14.5 آمپر است. بنا بر هر دلیلی اگر خودرو شما بیش تر از این مقدار مشخص شده مصرف کند، به علت استفاده بیش از توان تولید از برق، چراغ باتری نیز روشن خواهد شد. به طور معمول استفاده همزمان از چراغ ها، برف پاکن، سیستم صوتی،کولر خودرو و … می تواند سبب بروز چنین مشکلی شود.

زمانی که چراغ باتری ماشین روشن می شود چه باید بکنیم؟

بهترین کار مراجعه به تعمیرگاه است اما در صورت عدم دسترسی مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمامی لوزم برقی خودرو اعم از برف پاک کن، سیستم صوتی، چراغ ها و… را خاموش کنید.
  • خودرو را در مکان امنی پارک کنید.
  • بررسی های ابتدای را آغاز کنید در ابتدا بست های باتری ماشین، فیوز و دینام را چک کنید اگر دچار گرفتگی شده بودند آن ها را با استفاده از محلول آب داغ، نوشابه و مسواک شست و شو دهید. اگر هم بست ها شل شده بودند آن ها را سفت کنید.

در صورت وجود مشکل در تسمه دینام و یا تسمه فیوز خود حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. اغلب تعمیرگاه های مجاز این توانایی را دارند که با استفاده از دستگاه های جدید و بدون دخالت نیروهای انسانی منشا مشکل خودرو را تشخیص دهند و آن را برطرف کنند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *