فروشگاه آنلاین باتری

نحوه باتری به باتری خودرو

نحوه باتری به باتری خودرو

اگر در استارت زدن خودرو مشکل دارید و چراغ های پشت امپر و ادوات برقی خودرو از کار افتاده است به دلیل مشکل در باتری خودرو است که می توانید از طریق باتری به باتری کردن خودرو مشکل را حل کنید. البته این کار می تواند برای مدت زمان اندکی باتری خودرو شما را احیا کند و باعث استارت زدن خودرو شما شود، برای شارژ شدن باتری خودرو توسط دینام لازم است که خودرو به مدت پنج الی ده دقیقه حرکت کند.

نکات مهم در حین باتری به باتری که باید به آن توجه کنیم

هنگامی که خودرو استارت نمی خورد روش های متعدی وجود دارد از قبیل تماس با امداد خودرو، استفاده از پاور بانک و باتری به باتری کردن. در هنگام باتری به باتری کردن باید از وجود نداشتن وسیله های فلزی یا جواهر الات در نزدیکی باتری خودرو مطمین باشید یا در صورت امکان از دستکش استفاده کنید، سالم بودن کابل ها و عدم زنگ زدگی کابل ها را نیز چک کنید.

چگونه باتری به باتری را انجام دهیم؟

برای این کار باید ابتدا باید یک خودرو سالم همراه با باتری سالم پیدا کنید، سپس هر دو خودرو را پارک کرده و خاموش کنید، از عدم حرکت اجزا یا عواملی که ممکن است تداخلی در کار ایجاد کنید مطین شوید و خودروها را در فاصله ای که طول کابل ها برای انجام کار مناسب باشید قرار دهید.

صندوق عقب یا کاپوت جلو را باز کنید؛ ایتدا باید بدانید که باتری هر خودرویی دو قطب مثبت و منفی دارد، قطب های باتری را شناسایی کنید، قطب منفی برای کابل مشکی که با ضخامت کم تری است و کابل قرمز برای قطب مثبت که ضخامت بیشتری دارد است.

یک قسمت فلزی بدون رنگ یا پیشرانه را برای اتصال کابل منفی در خودرویی که باتری ان خوابیده است مشخص کنید. برای اتصال صحیح کابلی که به رنگ قرمز است برای قطب مثبت باتری و کابل مشکی رنگ برای قطب منفی باتری است. برای اتصال این کابل ها باید قطب مثبت باتری خوابیده را به قطب مثبت و بالعکس به منظور جلوگیری کردن از جرقه وصل بنمایید.

مطمین باشید که دو سر کابل های مشکی و قرمز با یکدیگر تماسی نداشته باشند زیرا باعث اسیب های جدی خواهد شد و یا اگر کابل هارا برعکس استفاده کنید باعث منفجر شدن باتری می شود. همچنین هیچگاه گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار را نباید به قطب منفی دقیق وصل کنید بلکه باید به قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور ان وصل کنید.

خودرو سالم را روشن کنید و به ارامی دور موتور خود را افزایش دهید و سپس خودرو را به حال خود رها کنید تا احیا و شارژ باتری سریع تر انجام شود، بدون خارج کردن کابل ها ماشین مشکل دار را استارت بزنید. در این حالت اگر ماشین روشن شود ابتدا کابل هارا از بدنه خودرو با بتری خوابیده و سپس از خودروی دیگر جدا کنید اگر ماشین در مدت نیم ساعت حرکت کند باتری شارژ میشود.

 ولی اگر روشن نشد بدون خارج کردن کابل ها و تغییری تلاش دوم خود را پس از سه دقیقه و تلاش سوم خود را پس از ده دقیقه از تلاش دوم خود انجام دهید. با فرض سالم بودن کابل ها اگر خودرو بازهم در روشن شدن مشکل داشت باتری شما احتمالا به طور کامل تخلیه و از بین رفته است که در این صورت باید باتری در صورت نیاز عوض یا در نزد متخصص شارژ شود و سپس در خودرو نصب شود.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *