فروشگاه آنلاین باتری

با باتری فرسوده ماشین باید چکار کنیم؟

با باتری فرسوده ماشین باید چکار کنیم؟

تمامی باتری ها بعد از گذشتن مدت زمانی، توان تولید انرژی خود را برای خودرو از دست می دهند. در این صورت به این گونه از باتری ها، باتری فرسوده گفته می شود. در سال های اخیر خریدن باتری های فرسوده و بازیافت کردن آن ها بیش تر از قبل رواج پیدا کرده است.

اما ممکن است، این سوال برایتان مطرح شود که  پسماند باتری های خودرو که دیگر بدرد هیچ خودرویی نمی خورد، چگونه و چطور بازیافت می شود و در کجا استفاده خواهد شد؟ ما در ادامه مطلب به این سوال به وجود آمده و دیگر سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

معایب رها شدن باتری فرسوده خودرو

  1. اسید موجود درون باتری اگر با چشم فردی تماس پیدا کند، سبب کور شدن شخص خواهد شد و یا حتی اگر سرب باتری ها توسط کودکان بلعیده شود یکی از دلایل مسمومیت شدید است.
  2. گازهایی که از باتری فرسوده متساعد می شود و در هوا پراکنده می شود، باعث آلودگی هوا شده و به ریه ها آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد می کند.

طبق قوانین موجود برای بازیافت و دفن زباله ها، باتری فرسوده ماشین که خراب شده اند و دیگر قابل استفاده نیست، به هیچ عنوان نباید با دیگر ضایعات خانگی مخلوط و‌ یا دفع شود. زیرا باتری های ماشین برای محیط زیست بسیار مضر هستند. همچنین این زباله ها یکی از تهدیدات برای سلامتی انسان ها به شمار می روند به همین علت برای دفع و بازیافت کردن باتری های خودرو قوانین خاصی وجود دارد.

در  کل 4 روش برای دور ریختن باتری های ماشین وجود دارد:

تحویل دادن باتری ‌ها به شرکت های جمع کننده ضایعات

امروزه برخی از شرکت ها وجود دارند که انوع ضایعات را از سطح شهر جمع کرده و مواد بازیافتی را به کارخانه های بازیافت تحویل می دهند. البته نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که بازیافت باتری ماشین به دلیل وجود مواد های اسیدی و سربی بسیار خطرناک است و در شرکت های مخصوص باید این کار این بازیافت صورت بگیرد.

  • خریدن باتری جدید و تحویل باتری قدیمی به آن ها

در حالتی که باتری خودرو شما فرسوده شده و دیگر کار نمی کند، شما می توانید با خریدن یک باتری جدید و تحویل داغی موجود بر روی باتری ماشین خود از آن ها تخفیف بگیرید. همه فروشگاه های فروش باتری ماشین نیز این کار را انجام می دهند.

  • تحویل دادن باتری های فرسوده به مکان های بازیافت محصولات سربی

با تحویل داغی باتری ماشین به مراکز مخصوص بازیافت محصولات سرب، می توانید در ازای آن مبلغی دریافت کنید. در ابتدا شما باید یک مرکز مورد اطمینان را پیدا کنید. همچنین علاوه بر این، مدت زمان زیادی را برای رفتن به این مراکز باید صرف کنید. همچنین در نظر داشته باشید اگر مرکز تخصصی بازیافت محصولات سربی  در شهر شما وجود نداشته باشد و یا فاصله اش از شما دور باشد، این کار اصلا برای شما مناسب نیست.

  • تماس گرفتن با مراکز بازیافت باتری های ماشین

اغلب تمامی مراکز بازیافت باتری ماشین به صورت مستقیم باتری های فرسوده یا همان داغی باتری ماشین شما را با قیمت مناسبی خریداری می کنند.

 در آخر باید اشاره کرد که…

 باتری خودرو یک دور ریختنی بسیار خطرناک است و وجود آن بر روی زمین هم برای محیط زیست مان و هم برای تمامی انسان ها بسیار خطر ناک است. پس سعی کنید با کمک گرفتن از 4 مورد فوق، محیطی پاک برای خود و اطرافیانتان رغم بزنید.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *