فروشگاه آنلاین باتری

نحوه تعویض سر باتری خودرو

نحوه تعویض سر باتری خودرو

چگونگی تعویض سر باتری خودرو، یکی از مواردی است که یادگیری آن برای تمامی رانندگان امری ضروری است. زیرا بست های باتری وظیفه دارند که جریان الکتریکی را از باتری ماشین به مصرف کننده ها برقرار کنند. به همین علت در صورت خرابی، ممکن است احتمال به وجود آمدن مشکلات خطرناک را افزاش دهند؛ بنابراین  به طور مداوم باید بررسی شوند و از عدم شل بودن و خرابی آن ها اطمینان حاصل کرد.

طریقه عوض کردن سر باتری ماشین

برای شروع کار شما به یک ست آچار- سوکت، ابزاری برای بلند کردن طول آچار، عینک محافظف دستکش کاری که عایق بندی شده، مسواک کهنه، یک ظرف کوچک، جوش شیرین، آب و بند برای بستن کابل ها احتیاج دارید.

مراحل کار :

قبل از شروع کار، نکات ایمنی لازم را رعایت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که باتری ماشین علاوه بر داشتن جریان برق کشنده، دارای مواد اسیدی است که توانایی دارند گازهای قابل اشتعالی تولید کنند. به همین علت قبل از شروع کار و جداکردن و برداشتن باتری ماشین، مراحل ذکر شده در زیر را انجام دهید.

در ابتدا ماشین را خاموش کرده و برای محافظت از چشم ها و دست های خود دستکش عایق بندی شده را بپوشید و عینک ایمنی را نیز به چشم بزنید. همچنین تمامی جواهرات خود مخصوصا حلقه و گردنبند را در آورید.

به دنبال قطب منفی در بالای باتری باشید. معمولا این قطب دارای یک پوشش سیاه رنگ است؛ البته ممکن است به جای توجه به رنگ روی خود باتری و کنار رابط، علامت منفی وجود داشته باشد. قطب مثبت هم اغلب روکشی قرمز رنگ داشته در غیر این صورت کنار رابط این قطب بر باتری علامت مثبت دیده می شود.

سپس اندازه سوکتی را که برای باز کردن پیچ های قطب منفی باتری احتیاج دارید، مشخص کنید.

در نظر داشته باشید که هنگام قطع کردن اتصال باتری حتما باید اول روی قطب منفی باتری و بعد از آن روی قطب مثبت کار کنید.

برای ادامه کار، یک سوکت از جعبه بردارید و نزدیک قطب منفی باتری ببرید و به صورت تقریبی و چشمی اندازه سوکت لازم برای باز کردن پیچ را پیدا کنید.

سوکتی را که انتخاب کردید را روی آچار قرار دهید. البته ممکن است برای رسیدن آچار به پیچ مورد نیاز به استفاده از ابزار مخصوص برای بلند کردن طول آچار احتیاج داشته باشید.

آچار را بر روی سرپیچ قطب منفی گذاشته و در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. همچنین می توانید به خاطر بسپارید که حرکت دادن به سمت راست پیچ را محکم تر می کند و چرخاندن  پیچ به سمت چپ آن را شل تر می کند.

پس از این که توانستید پیچِ قطب منفی را باز کنید، سیم منفی را از باتری جدا کنید. سپس سیم را در محلی قرار دهید که حین انجام کارو تعویض به هیچ عنوان با باتری تماس پیدا نکند.

اگر کابل قطب منفی خیلی محکم به باتری وصل شده است، شما به یک ابزار خاص برای جدا کردن کابل  نیاز دارید که می توانید این ابزار را از مکانیکی ها یا فروشگاه های لوازم جانبی تهیه کنید. پس از جدسازی کابل همین کار را برای جدا کردن قطب مثبت انجام دهید.

پس از جدا سازی کابل از قطب مثبت باتری مراقب باشید که این کابل با هیچ کدام از قطعات فلزی ماشین تماسی پیدا نکند. چرا که درون این سیم مقداری جریان برق وجود دارد و در صورتی که با یک جسم به جنس فلز تماس پیدا کند به مدارات داخلی خودرو آسیب وارد می کند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *