فروشگاه آنلاین باتری

شرایط صحیح نگهداری باتری خودرو

شرایط صحیح نگهداری باتری خودرو

باتری خودرو علاوه بر فراهم کردن انرژی مورد نیاز قطعات خودروی شما بعضی وقت ها می‌ تواند مشکلات فراوانی به وجود آورد. اگر به طور مداوم و پیوسته  وقتی را برای مراقبت از باتری خودروی خود اختصاص دهید، تلاشتان بی‌ نتیجه نمی‌ ماند و باتری خودرو شما تا جایی که بتواند عمر مفید خود را حفظ می‎ کند؛ اما عدم سلامتی باتری می‌ تواند مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند.عمر متوسط ​​باتری خودرو بین ۲ تا ۵ سال است که عوامل متفاوتی  بر روی آن تأثیر می گذارد.

یکی از عوامل مهمی که  بر طول عمر باتری خودرو تاثیر می گذارد، آب و هوا است. موتور ماشین زمانی  در حال کار کردن به دلیل این که  در زیر کاپوت قرار دارد گرمای زیادی را  تولید می‌کند، بنابراین در یک روز گرم ممکن است باتری ماشینتان خالی ‌شود و اگر نکات لازم برای رانندگی در تابستان و روزهای گرم را رعایت نکنید، احتمال خراب شدن باتری افزایش چشم گیری خواهد داشت. لازم به ذکر است که در هوای گرم، مایع  موجود در داخل باتری خودرو تبخیر شده و  ساختار داخلی باتری را به طور کلی عوض می کند و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که طول عمر باتری در آب و هوای گرم و خشک کم تر از آب و هوای معتدل است.

نکاتی در مورد نگهداری باتری خودرو به طور صحیح

  1. در صورتی که قرار است مدت زیادی از خودرو استفاده نکنید بهتر است باتری را از روی خودرو باز کنید.
  2. از تمیز بودن قطب های مثب و منفی باطری خودروی خود هنگام استفاده مطمئن شوید و برای سرویس کامل قطب های باتری و رفع سولفاته شدن باتری از محلول جوش شیرین  برای شستشوی آن ها استفاده کنید. همچنین پس از تمیز کردن سطح آن می توانید از مقداری گریس یا وازلین برای جلوگیری از خوردگی استفاده کنید.
  3. از جا به جایی زیاد باتری خودرو پرهیز کنید.
  4. در هنگام پر کردن خانه های باتری از آب اسید مراقب باشید زیرا ریختن آب اسید بر روی بدنه خودرو  سبب پوسیدگی آن می شود.
  5. ارتفاع سطح مایع الکترولیت را در مناطق گرمسیر یا فصل تابستان هر دو هفته یک بار و در مناطق سردسیر یا فصل زمستان ماهی یک بار بررسی کنید، سطح الکترولیت نباید کاملا پر یا خالی باشد. حدود 10 میلی لیتر روی سطح هر کدام از صفحات کافی است.
  6. در باتری هایی که پوسته نیمه شفاف دارند سطح آب باتری را می توان از بیرون بررسی کرد. برای این کار لازم است درپوش خانه های باتری را از روی آن باز کرد و سطح آب باتری را در هر یک از خانه ها چک کرد که باید این ارتفاع  تا پایین حلقه شکاف دار داخلی یا ارتفاع علامت بر روی پوسته باتری در نظر گرفته شود. در صورتی که میزان آب باطری در سلول ها یا همان خانه های باطری بیشتر باشد ممکن است شارژ باتری سبب پاشیدن آن به زیر درب موتور شده و خسارات جدی را به رنگ آن وارد کند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *