فروشگاه آنلاین باتری

باتری ماشین های سنگین

راهنمای انتخاب و خریدن باتری ماشین های سنگین

اولین سوالی که در مورد باتری خودروهای سنگین به ذهن هر فردی خطور می کند، این است که باتری ماشین های سنگین حدودا چند آمپر است؟ به همین علت این مقاله را با پاسخ دادن به این سوال همیشگی شروع می کنیم و در ادامه ویژگی های دیگر این نوع از باتری ها را که لازم است هنگام خرید کردن خودروهای سنگین بدانید بررسی می کنیم.

برای پاسخ به سوال گفته شده در ابتدا باید بدانیم که:

 نقش باتری در خودروهای سنگین چیست؟

باتری در این خودروها دارای  دو نقش اصلی است. اولین نقش آن این است که باید هنگام استارت زدن نیروی اولیه را به میل لنگ بدهند و آن را بچرخاند. همچنین در این هنگام است که آمپر زیادی از باتری گرفته می شود. دومین وظیفه باتری خودروهای سنگین این است که زمانی که موتور خاموش است، باید روشنایی و لوازم صوتی و سیستم جرقه خودرو را به کار بیاندازد. در اصل زمانی که خودرو روشن می شود تمامی کارهای باتری را دینام خودرو انجام می دهد و بیش ترین زمان کار باتری، هنگامی است که موتور روشن شود.

حال زمان آن رسیده است که به این سوال پاسخ بدهیم که:

 باطری ماشین سنگین چند آمپر است؟

حداقل آمپری را که خودرو برای روشن شدن و عملکرد مناسب نیاز دارد، اصولا شرکت های سازندۀ  مشخص می کنند. بنابر این  اگر شما به باتری فابریک خودروی سنگین خود نگاهی بیاندازید یا دفترچۀ راهنمای آن را مطالعه کنید، متوجه این عدد می ‌شوید. البته باتری ‌سازها به دلیل تجربه و سابقه خود، حتماً آمپراژ مناسب انواع خودروها را می‌ دانند. تنها نکته ‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از لوازم جانبی و تجهیزات اضافی مثل چراغ‌ های مه ‌شکن، مانیتور و کولر بیرونی استفاده می ‌کنید، شما باید به دنبال باتری‌ هایی با آمپراژ بالا باشید.

ولتاژ باتری خودروهای سنگین

یکی دیگر از سوالات پرتکرار راجع به باتری های ماشین های سنگین، ولتاژ آن هاست.  ماشین های سنگین به باتری ماشین با برق 24 ولت احتیاج دارند. اما با توجه به نوع ماشین سنگین و جدید یا قدیم بودن آن، باتری ماشین و ولتاژ برق آن ها متفاوت خواهد بود. در ماشین های سنگینی که امروزه کاربرد دارند، مانند ماشین های جاده ساز، ماشین آلات کشاورزی و کامیون ها، تمامی قطعات و اقلام الکتریکی استفاد شده با برق 24 ولت کار می کنند. در صورتی که ماشین های سنگین قدیم فقط دارای استارتی هستند که 24 ولت است.

باتری ماشین های سنگین از نظر تکنولوژی

هنگام خریدن باتری ماشین های سنگن متوجه می شوید که با انواع مختلفی از برندهای باتری روبه رو هستید که این موضوع ممکن است شما را دچار سر درگمی نماید و به یکی از دغدغه های شما تبدیل شود. باتری های ماشین سنگین انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

باتری های اسیدی

بیش تر باتری خودروهای سنگین، اسیدی هستند. باتری های اسیدی شش خانه دارند که روی هر کدام از این خانه ها یک درب باتری به شکل پیچ مانند موجود است و هرسه ماه یک بار باید درب آن ها باز شده و سطح اسید و الکترولیت آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باتری های اسیدی دارای قیمتی ارزان تر و طول عمر کمی هستند. این نوع از باتری ها به نگهداری بیش تری نیز احتیاج دارند و با گذشت زمان هم به تدریج ضعیف تر می شوند.

باتری های اتمی

باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی دارای قیمت بیش تری هستند اما احتیاج به نگهداری کم تری دارند. ولی احتمال این مشکل که به طور ناگهانی از کار بیفتند وجود دارد. همچنین باتری های اتمی آلودگی کم تری دارند و به این دلیل که درب باتری ندارد و سطح آن ها به طور کامل بسته شده است، اسید و الکترولیت موجود در باتری از آن خارج نمی شود و با گذشت زمان باتری بدون ریزش اسید باقی می ماند.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *