فروشگاه آنلاین باتری

نسل جدید باتری های صنعتی خودرو های الکتریکی

نسل جدید باتری های صنعتی خودرو های الکتریکی

نسل جدید باتری های صنعتی خودرو های الکتریکی به حالت جامد بوده و دارای صرفه جویی نود و نه درصدی می باشد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است حدود دویست و چهل و پنج میلیون خودروی برقی در جهان استفاده می شود که به باتری نیاز دارند. در نتیجه استفاده از مناسب ترین  باتری می توند تاثیرات زیادی دراین صنعت و حتی زندگی انسان داشته باشد.

اخیرا محققان پتنت هایی را ساخته اند که موجب تحول در باتری های خودرو های الکتریکی خواهد شد. این پتنت ها برای تولید کنندگان خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به سمت توسعه باتری های فلزی لیتوم پیش رود؛ گروه جهانی گرافن از هشت اختراع در حوزه فناوری باتری لیتیوم فلزی خبر داده است. شرکت های تولید کننده خواهان باتریی هایی با دانسیته انرژِی بالا می باشند که با یک بار شارژ بتواند مسافت زیادی را طی کند. این فناوری می  تواند امکان استفاده گستره تر عموم مردم از خودرو های الکتریکی  را فراهم می کند.

بخش های مختلف باتری های لیتیومی و بررسی کلی آن ها:

باتری های لیتیومی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است: کاتد، الکترولیت،  آند و جدا کننده. این باتری ها ساختار یکسانی ندارند و برای هر نوع باتری فرمولاسیون مشخصی باید داشت.

این اختراع ها برای حل سه مشکل مهم در باتری های فلزی لیتیوم کنونی است:

 1) واکنش دادن مایع الکترولیت- فلزلیتیوم

 2) اتصال کوتاه به خاطر دندریت لیتیوم و تشکیل ذرات لیتیوم غیر فعال

 3) شکاف بزرگ الکترولیت-الکترود جامد همراه امپدانس سطحی بالا.

این سه مشکل می تواند ایجاد مشکلات ایمنی مانند آتش سوزی، کاهش عملکرد باتری و چرخه باتری و کاهش دانسیته انرژی شود.

باتری های فلزی لیتیوم فعلی در بخش اند خود مشکلاتی دارند برای مثل در هنگام تخلیه باتری در اند شکافی ایجاد می شود که باعث  کاهش کارکرد باتری می شود، ولی فناوری اند مبتنی بر پلیمر الاستیک جی سه که پتنت آن ثبت شده، با ایجاد یک لایه ی محافظ باعث جلوگیری از این مشکل می شود. در نتیجه این باتری های لیتیوم فلز جدید می تواند جایگزین بسیار مناسبی در خودرو ها باشد.

 باتری های جدید دارای دانسیته انرژِی بالایی هستند به این معنی که با یک بار شارژ کردن مسافت بسیار زیادی را می توان طی کرد. برای استفاده از این باتری ها به فناوری محافظ لیتومی جی سه نیاز است که پتنت های آن به ثبت رسیده و به زودی شاهد این فناوری در خودرو خواهیم بود.

123 باتری را در اینستاگرام دنبال کنید

اهمیت باتری خودرو

به جرات می توان گفت باتری خودرو، مهم ترین و ضروری ترین قطعه خودرو است که موجب روشن شدن آن می شود. این در حالی است که اگر باتری خودرو وجود نداشته باشد و یا خراب باشد، قادر به روشن کردن اتومبیل نخواهیم بود.

از کجا باتری خریداری کنم؟

شما میی توانید بصورت آنلاین از سایت 123 باتری متناسب با خودرو شما باتری خریداری کنید تا از خدمات نصب باتری در محل و گارانتی معتبر استفاده کنید

 

عمر باتری چقدر هست؟

عمر متوسط و مفید باتری خودرو در حدود 3 الی 5 سال است

 

باتری را می تواند تعویض کرد؟

شما می توانید با تحویل باتری کهنه خود به اپراتور 123باتری هنگام نصب باتری در محل با پرداخت مبلغ کمتر صاحب باتری نو شوید

نمی دانید چه باتری مناسب خودرو شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *